Veelgestelde vragen
Heldere antwoorden op jouw vragen
We hebben de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen verzameld. Staat jouw vraag er niet tussen? Stel jouw vraag hier
Over medicatie bestellen en ontvangen
Wij houden ook niet van wachten

Appo bezorgt in heel Nederland. Bij spoed binnen 2 uur (medicatie die bereid moet worden binnen 4 uur, Waddeneilanden in overleg). Altijd kosteloos.
Je schrijft je bij ons in en vraagt jouw arts je recepten voortaan naar Appo te sturen. Heb je een recept op papier gekregen? Mail het ons. Wij bezorgen jouw medicatie - discreet verpakt - de volgende dag of bij spoed binnen 2 uur.
Jouw arts vermeldt op het recept als je direct met de medicijnen moet beginnen. Dan leveren we kosteloos binnen 2 uur bij jou thuis of op het werk. Medicatie die we nog moeten bereiden, leveren we binnen 4 uur. Overal in Nederland (Waddeneilanden in overleg). Je mag ons altijd even bellen om jezelf te verzekeren dat wij met spoed leveren. Dan stemmen we meteen het bezorgmoment af.
Over inschrijven en overstappen
Wij geloven dat het anders kan

Ja, je kunt bij meerdere apotheken tegelijkertijd ingeschreven staan. Jij kiest van wie je welke medicatie wil ontvangen. Je bent welkom bij Appo.
Als je je bij ons inschrijft en ons toestemming geeft voor de medicatiecontrole, vragen wij jouw apotheek de bestaande recepten naar ons te sturen. Het is altijd goed om nog even bij jouw (huis)arts aan te geven dat Appo jouw apotheek is als een nieuw recept wordt uitgeschreven. Hier vind je alle gegevens die de arts. nodig heeft.
Lees meer over medicatiecontrole en het Landelijk Schakelpunt.
Over vergoeding en kosten
Je hebt wel wat beters te doen

De service van Appo kost net zo veel als de apotheek bij jou om de hoek. Het grote verschil is dat wij altijd kosteloos bezorgen.
Wij regelen alles voor je, dus ook de declaratie bij jouw zorgverzekeraar. We hebben contracten met alle zorgverzekeraars. Wordt jouw geneesmiddel niet of gedeeltelijk vergoed, dan ontvang je van ons een rekening.
Op www.medicijnkosten.nl zie je precies of jouw medicatie (gedeeltelijk) vergoed wordt. Wij declareren rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar. Het merendeel van de medicatie die wordt voorgeschreven wordt vergoed. Hiervoor geldt wel een eigen risico. Wordt de medicatie niet vergoed, bijvoorbeeld omdat je niet aanvullend verzekerd bent of omdat het receptgeneesmiddel niet wordt vergoed vanuit de basisverzekering, dan brengen wij de kosten bij jou in rekening. Dat geldt ook als er een eigen bijdrage wordt gevraagd.
Over Appo als apotheek
Slimmer, sneller, beter

Appo levert alle geneesmiddelen op recept, dus ook kostbare medicatie, medicatie die onder de opiumwet vallen of medicatie met speciale bewaarcondities, zoals gekoeld transport.
Alle artsen in Nederland kunnen medicatie voorschrijven en laten leveren via Appo.
Ja. Appo heeft contracten gesloten met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Wij declareren direct bij jouw verzekeraar, zodat jij daar geen gedoe van hebt.
Wij controleren of je de medicijnen zonder problemen en risico’s kunt gebruiken. Hiervoor checken wij ons Apotheek Informatie Systeem (AIS) en het Landelijk Schakelpunt (LSP). Hiervoor is nodig dat je ons hiervoor eenmalig toestemming geeft. We vragen je hiernaar bij je inschrijving. Bij vragen of twijfels over jouw medicatie, stemmen we de medicatie altijd af met jouw arts.
Wij hebben beroepsgeheim. Alles wat je ons vertelt, is compleet vertrouwelijk. Er gluren geen andere klanten over je schouder mee omdat je jouw bestelling niet meer hoeft op te halen. Wij werken volgens de AVG en de aanvullende bepalingen voor de zorg. Lees ook ons privacy statement.